Förpacknings­design & förpackningar, Carlund & Co Göteborg

En lyckad förpackningsdesign gör att förpackningen och produkten får en egen identitet som signalerar uppsatta strategiska, visuella och känslomässiga mål, t.ex. kvalitet, pris, målgrupp, smak, upplevelse. En förpackning kan också innehålla kompletterande informationsmaterial, erbjudande och rabatter för att skapa merförsäljning.

Budskap och identitet

De flesta förpackningar är utformad för att spegla varumärkets budskap och identitet. Carlund & Co hjälper dig att ta fram en förpackningsdesign som lyfter din produkt.


lightab_logotyp

Uppdragsgivare: Lightab är ett innovativt belysnings­företag vars fokus är optimal ljusupplevelse.

Typ av uppdrag: Förpackningar.

lightab_forpackning_a
lightab_forpackning_1
lightab_forpackning_2
lightab_forpackning_3
Sanofi_logotyp

Uppdragsgivare: Sanofi (Larus) – ett forskande hälso- och sjukvårds­företag.

Typ av uppdrag: Förpackningar.

Sanofi_forp_1
Sanofi_forp_2
p

Uppdragsgivare: Seege – Försäljning av ekologiska godsaker.

Typ av uppdrag: Förpackningar.

seege_forp_1
seege_forp_2
seege_forp_3
seege_forp_4